Śnieżka i Szrenicą zimą (01-03.03.2013)
Hanuś

Dołączył: 12 Maj 2011

Skąd: Mikołów

Wypad w Karkonosze i zdobycie Śnieżki oraz Szrenicy zimą, był w planach od dłuższego czasu. Kiedy już ustaliliśmy jakiś termin w lutym, musieliśmy go przełożyć. Ale co się odwlecze...

Bociany przylatują, słońce świeci, temperatury na plusie, śniegu (w Mikołowie) już nic a nic, a my wybieramy się na ferie zimowe Smile A zima w górach trzyma, oj trzyma.

Pierwszego dnia mieliśmy w planach Śnieżkę. Od rana niebo było zasnute chmurami, ale niespecjalnie się tym przejęliśmy. W końcu byliśmy w górach. W okolicach Białego Jaru, mleko rozlewało się coraz bardziej.

Atak szczytowy na Śnieżkę odbywał się w iście hardcorowych warunkach. No, przynajmniej jak dla mnie. Widoczność była niewielka i wiał silny, mroźny wiatr. Co zresztą spowodowało ,że przyspieszyliśmy kroku żeby jak najszybciej znaleźć się na szczycie. I Voilà!

W najśmielszych oczekiwaniach nie spodziewałam się poprawy pogody. Było nam zimno i chcieliśmy jak najszybciej schodzić w dół. Jakie było nasze zaskoczenie, kiedy niebo w ciągu kilku sekund zmieniło się nie do poznania.

Nie trwało to długo, ale wystarczyło w zupełności żeby zamknąć na chwilę oczy i ogrzać zmarznięte twarze Smile Przygoda ze Śnieżką była krótka, ale na pewno ją zapamiętam.

Następnego dnia, aura była cudowna! Uhahani założyliśmy gwiazdorskie okulary przeciwsłoneczne i leniwie ruszyliśmy z naszej kwatery w kierunku centrum miasta, i dalej Wodospadu Kamieńczyka, no i oczywiście Szrenicy.

Guzdraliśmy się niesamowicie, ale wcale nam to nie przeszkadzało.

Na Hali Szrenickiej zrobiliśmy sobie piknik wśród narciarzy, snowboardzistów i innych takich. Trochę łyso nam było bez nart Wink

Na szczycie chciało mi się ryczeć z bólu, miałam lekki kryzys Wink

Szybciutko schodziliśmy w bardzo dobrych humorach. Parę razy wylądowaliśmy w śniegu Very Happy Ten dzień to była prawdziwa, górska sielanka Smile
W niedzielę w drodze powrotnej podjechaliśmy jeszcze pod Wodospad Szklarki. Ładne te wodospady, ale chyba wolałabym zobaczyć je bez tego lodu i śniegu... Może jesienią?

Reszta zdjęć:

To Wam się udało z tym nagłym przejaśnieniem
Szkoda, że nie na samym szczycie ale i tak wyobrażam sobie radochę jaką mieliście Very Happy
Hanuś

Dołączył: 12 Maj 2011

Skąd: Mikołów

W sumie, chyba i tak najbardziej podobała mi się ta hardcorowa część wypadu
No ale, zdjęcia na pewno ładniejsze jak wyjdzie trochę błękitu Smile
Krzysztof Jaworski

Dołączył: 10 Sty 2012

Skąd: Świebodzice

Ta nagła zmiana pogody w zimie (ale nie tylko), to taki swoisty urok Karkonoszy. Przed rokiem też w tym samym miejscu co Wy, czyli na Równi pod Śnieżką, przy Spalonej Strażnicy, miałem taką gwałtowną zmianę pogody, z beznadziejnej na wręcz idealną.

Najpierw, gdy szedłem w stronę schroniska pod Śnieżką, brnąłem w zupełnej mgle

właściwie w ostatniej chwili z tej mgły wyłoniło się schronisko pod Śnieżką

na zdjęciu jest bardziej widoczne niż w rzeczywistości, gdyż na obiektywie miałem założony filtr polaryzacyjny

gdy w jakiś czas później wracałem Równią pod Śnieżką mleko zaczęło się rozrzedzać,

zerwał się jednocześnie niesamowity wiatr...

... a w chwilę później najpierw za moimi plecami pojawiła się Śnieżka...

... zaś niedługo potem, gdy byłem już przy Strzesze Akademickiej, widoczność była taka, że oprócz Ślęży (po prawej na horyzoncie) dostrzec można było odbijające się słońce w Sky Tower we Wrocławiu (ten fragmencik fotki zamieszczam również w powiększeniu).

Mniej więcej godzinę-dwie później, kolega sfotografował z Wrocławia taki oto obrazek zachodzącego słońca nad Karkonoszami

Piotrek opisał swoje zdjęcia na tej stronie:

A Twoja wycieczka, Hanuś, bardzo ładna. I przywołująca wspomnienia. Nie tylko te sprzed roku.

To ja schronisko pod sniezka widzialam tak Laughing

i nie wiem czy ten fakt wplynal na atmosfere wewnatrz- bylo jak w jakiejs najfajniejszej chatce studenckiej! Chyba jeden z fajniejszych noclegow w gorach!

a odnosnie tyczek to kiedys widzielismy je tak (tzn to nie pod Sniezka ale tez Karkonosze- blizej Szrenicy

Niestety w obu przypadkach nie zalapalismy sie na zmiane pogody tego dnia

Ostatnio zmieniony przez buba dnia Wto 20:48, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
essatia21

Dołączył: 21 Lip 2013

Piękne zdjęcia i super wyprawa Smile Naprawdę zazdroszczę i chyba też w przyszłym roku skuszę się na taką eskapadę Very Happy
mirek

Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1963

Skąd: wodzisław śląski

essatia21 napisał:
Skuś się,biura rachunkowe dopomogą.
kamysto

Dołączył: 05 Sie 2013

Ale tu śniegu Very Happy
Śnieżka i Szrenicą zimą (01-03.03.2013)