 |
 |
|
 | |  |
dmirstek
Dołączył: 23 Gru 2007 |
Posty: 968 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa |
|
 |
Wysłany: Wto 15:03, 29 Sty 2013 |
|
 |
|
 |
 |
Nikt nie odwołał prezesa PKP Cargo - sam złożył rezygnację, gdyż dostał lepszą propozycję pracy z międzynarodowej firmy, dużo większej od PKP Cargo i sam uznał, że jego misja u polskiego przewoźnika dobiegła końca - udanie przeprowadził restrukturyzację i przygotował przedsiębiorstwo do prywatyzacji.
A skąd wyczarowali tamte dane?
Nie wiem. 340 milionów jest kwotą wziętą z sufitu, a na pewno nie z oficjalnych danych przewoźnika.
Można się domyślać, iż jest to jakieś wyolbrzymienie danych głównie z 2009, kiedy był masowo wprowadzany program dobrowolnych odejść (aczkolwiek nie ufałbym stronie doszukującej się wpływu polityki na rynek przewozów, zwłaszcza że rynek ten reaguje z opóźnieniem - np.od ogłoszenia przetargu do budowy autostrady - a więc przewozu kruszców przez PKP Cargo, mijają często np.2 lata). Restrukturyzacja wymagała ogromnych zwolnień, a na mocy porozumienia ze związkami zawodowymi odchodzący pracownicy dostawali ogromne odszkodowania. Spowodowało to jednorazowe ogromne koszty, co zaskutkowało 497,5 mln złotych straty w 2009 (nałożył się na to również spadek przewozów spowodowany kryzysem gospodarczym), z czego strata na sprzedaży wyniosła 167 milionów, reszta to właśnie głównie koszty pracownicze. Rok później, w 2010 roku firma miała już 61 milionów zysku netto, w 2011 399 milionów złotych zysku netto, w 2012 340 milionów zysku netto.
I jeszcze do poczytania:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Ostatnio zmieniony przez dmirstek dnia Wto 15:06, 29 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
 |
|
 |
 | |  |
menelkij
Dołączył: 19 Lis 2006 |
Posty: 937 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Glisne, hej! |
|
 |
Wysłany: Śro 14:32, 30 Sty 2013 |
|
 |
|
 |
 |
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakby się ktoś na Luboń czerwonym wybierał.
|
|
Magdalena_4
Dołączył: 08 Lut 2013 |
Posty: 4 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
 |
Wysłany: Pią 10:40, 08 Lut 2013 |
|
 |
|
 |
 |
To, co dzieje się z PKP woła o pomstę do nieba. Ciągle likwidują połączenia, w niektóre regiony kompletnie nie da się dojechać. Znajoma opowiadała jak była na Mazurach w zeszłe wakacje i musieli jeździć pociągiem dookoła nadrabiając po 100 km, żeby dojechać do miejscowości oddalonej o niespełna 40 km. Katastrofa!
|
|
Gar
Dołączył: 19 Kwi 2006 |
Posty: 400 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Ruda Śląska |
|
 |
Wysłany: Sob 23:14, 16 Lut 2013 |
|
 |
|
 |
 |
Zarząd PLK PKP przyjął listę linii do zamknięcia. Wśród nich znajdują się:
Zagórz - Łupków
Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Wadowice - Bielsko-Biała
Bielsko-Biała - Skoczów
Sucha Beskidzka - Żywiec
Bez komentarza
|
|
Piotrek
Administrator
Dołączył: 21 Kwi 2006 |
Posty: 5888 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Żywiec/Sienna |
|
 |
Wysłany: Nie 7:39, 17 Lut 2013 |
|
 |
|
 |
 |
Najlepsze jest to, że na trasie Żywiec-Sucha-Maków busy bywają nabite jak konserwa. Czyli klienci są (z resztą zawsze byli).
Kolejny przykład, że to co państwowe to pieniądze wyrzucane w błoto, bo się utrzymuje molochy które w ogóle sobie nie radzą.
|
|
menelkij
Dołączył: 19 Lis 2006 |
Posty: 937 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Glisne, hej! |
|
 |
Wysłany: Pon 15:35, 18 Lut 2013 |
|
 |
|
 |
 |
[link widoczny dla zalogowanych]
"Licząca prawie 130 lat linia Nowy Sącz - Chabówka znalazła się wśród dwóch tysięcy kilometrów nierentownych połączeń kolejowych w kraju, które PKP postanowiła wyłączyć z ruchu. Decyzję ogłosił przed weekendem wiceprezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Filip Wojciechowski."
Rozumiem, że pociąg retro już nie pojedzie?
|
|
dmirstek
Dołączył: 23 Gru 2007 |
Posty: 968 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa |
|
 |
Wysłany: Wto 13:04, 19 Lut 2013 |
|
 |
|
 |
 |
To jest ogólnie jakaś dziwna sprawa, bo chcą zawiesić sporo działających linii z adnotacją, iż "jak będzie chętny realizować przewozy, to przywrócimy". No skoro jeżdżą pociągi, to chyba są chętni?
|
|
dmirstek
Dołączył: 23 Gru 2007 |
Posty: 968 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa |
|
 |
Wysłany: Nie 13:42, 10 Mar 2013 |
|
 |
|
 |
 |
Firma Hold-trans z Babic wydzierżawiła tabor, kierowców i zezwolenia od upadającego PKS Żywiec. Ciekawe, jakie mają plany wobec spółki.
|
|
 |
 | |  |
wiosna2013
Dołączył: 24 Mar 2013 |
Posty: 3 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: wrocław |
|
 |
Wysłany: Pon 19:24, 25 Mar 2013 |
|
 |
|
 |
 |
Prawda jest taka, że busy nie są wiarygodne, jeżdżą jak chcą, są ludzie to jadą, nie ma kompletu to czekają, autobus miał rozkład jazdy i można było zaplanować wycieczkę z Wrocławia, teraz muszę przyjechać na miejsce i zapytać jak jeżdżą busy, masakra...
|
|
dakOta
Dołączył: 28 Lut 2008 |
Posty: 1347 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
 |
Wysłany: Wto 10:07, 26 Mar 2013 |
|
 |
|
 |
 |
Niby u mnie też. Ale gdy tydzień temu wsiadałam do busa do Stryszawy Roztok, kierowca dziwnie na mnie popatrzył. Mam podejrzenie, że gdyby nie ja, to do tych Roztok nie pchałby się, skróciłby trasę.
"Fajnie" mieliby potencjalni pasażerowie (np. plecakowcy, którzy zeszli z chaty na Adamach), czekający tam na transport. I to niestety coraz częstsze.
A miałam też sytuację, że w Suchej Beskidzkiej jeden bus nie przyjechał, a do ostatniego się nie zmieściliśmy. Uratował nas pociąg.
|
|
 |
 | |  |
 |
 | |  |
dmirstek
Dołączył: 23 Gru 2007 |
Posty: 968 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa |
|
 |
Wysłany: Wto 11:27, 26 Mar 2013 |
|
 |
|
 |
 |
Patologie rodzi to, że sam przewoźnik kształtuje ofertę, sam dba o rozkład, sam siebie kontroluje, sam sobie realizuje. To prowadzi do negatywnych zachowań. Komunikację lokalną powinien (co zresztą jest już zapisane w ustawie) organizować powiat.
Wtedy to powiat by opracowywał rozkład jazdy (skonsultowany z ew.dopłacającą gminą, odpowiadający potrzebom mieszkańców), ustalał ceny biletów i na końcu organizował przetarg (z dokładnymi wytycznymi, jakimi wozami itd.), kto ile da/ile będzie oczekiwał od powiatu za realizację rozkładu. Wtedy taki przewoźnik miałby wyłączność, ale i z góry narzucone ceny biletów i standard. Sam by musiał zachęcać pasażerów do korzystania z jego usług, ale na warunkach powiatu. Z kolei powiat odpowiadałby za rozwieszanie rozkładów, kontrolę przewoźników itd. To jednak też jest do ominięcia przez przewoźników, starczy że uruchomiliby linię o 100 metrów przekraczającą granicę powiatu, to za ew.zezwolenie odpowiadałoby województwo, a nie powiat :/
Jak uda mi się kiedyś wkręcić do referatu komunikacyjnego w jakimś powiecie, to spodziewajcie się takich właśnie zmian 
|
Ostatnio zmieniony przez dmirstek dnia Wto 11:29, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
 |
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 24 z 30
|
|
|
|  |