Pudelek
Ogarniacz kuwety
|
wydaje mi się jednak, że mamy równać do Zachodu, a nie do "dobre i to"...
można było wybudować najpierw 1 pas jezdni, a po otwarciu kontynuować budowę drugiego |
||||||||||||||
|
buba
|
co za paskudztwo... nie ma to jak wejsc na ladna gorke i widziec z niej autostrade na wiadukcie... jak ze zlego snu...brrrrrrrrrrrrrrrrr
|
||||||||||||||
|
ammo
|
Swoją drogą do Zachodu można się równać, dlaczego by nie, tylko jak wiadomo Rumunia dotrze technologicznie do progów UE za 50 lat a Polska nigdy Ja patrzę na to wszystko nieco z innej perspektywy. Mieszkam kilka kilometrów u wylotu drogi (tej już oddanej) i jadąc w góry w 70% korzystam właśnie z niej, by szybciej dostać się do Węgierskiej Górki i dalszych miejscowości. Szybsze otwarcie było np. mi na rękę, rozumiesz . A czy taki schemat drogi, czyli 1 pas z poboczem okaże się wystarczający i co istotne solidnie wykonany to pokaże czas. Wiadomo, że osoba mieszkająca w północnej Polsce będzie za rozwiązaniem "na maxa" - czyli niech odwalą full wypas. Bo co jej tam zależy. Może kiedyś będzie się tamtędy przechadzać Taka mała dygresja nt drogi nad Bałtyk: Chciałbym za życia pojechać sobie z Bielska Białej do Gdańska A1 z prawdziwego zdarzenia
Mogłoby to zachwiać równowagę w ruchu i wśród robót kolejnego pasa. Możliwe, że nie było więcej funduszy na materiały, maszyny i wykupywanie dodatkowej ziemi.
Ależ to wszystko dla dobra Twojego zdrowia, samochodu a także czasu . No, chyba, że nie korzystasz z auta |
||||||||||||||||||||
Ostatnio zmieniony przez ammo dnia Pią 18:37, 19 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz |
Pudelek
Ogarniacz kuwety
|
nie przesadzajmy z tą równowagą ruchu - gdy remontowano lub budowano A4 prace na sąsiednim pasie często trwały w najlepsze i jakoś równowaga byłą utrzymywana... przypuszczam że głównym powodem były fundusze. a jak to ma się ze strony słowackiej? |
||||||||||||||||||
|
Pudelek
Ogarniacz kuwety
|
za Wikipedią:
Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu na odcinkach Bielsko-Biała – Żywiec oraz przejście graniczne - granica państwa. Na odcinku od Żywca do przejścia granicznego powstanie jedna jezdnia z zachowaną rezerwą terenu pod budowę drugiej. --- ta rezerwa to pic na wodę - jak już pisałem w Polsce nigdy jej jeszcze nie zagospodarowano na drogę. zresztą na wiadukcie takiej rezerwy nie ma. i ciekawi mnie co to za odcinek "przejście graniczne - granica państwa"? co do Słowaków to sprawdziłem i planują autostradę dwupasmową |
||||||||||||||
|
ammo
|
Na odludziu budowa kolejnego pasa być może nie kolidowałaby z aktywnym otoczeniem, ale w mieście... jadąc w ubiegłym roku przez centrum Łodzi myślałem, że oszaleję. Tylko skwar, hałas, korki i 3 kwadranse przemierzania się przez to miasto. A to wszystko dzięki dobudowywaniu zjazdowych pasów oraz remontowaniu chodników
A na Słowacji... przy granicy wszystko wygląda pięknie. Dalej to już zależy od miejscowości \ miasta. Przykładowo bardzo podobają mi się trasy okalające Małą Fatre czyli okolice Żyliny, Martina. Mimo wszystko stan tamtejszych dróg uważam za lepszy niż w Polsce. Są mniej garbate, mniej dziurawe i nieco szersze. |
||||||||||||||
|
Pudelek
Ogarniacz kuwety
|
ja bym napisał - za dużo lepszy. i lepiej utrzymany. nie raz przejeżdzając zimą granicę widziałem sytuację, że w Polsce droga bielutka, śliska, a w Słowacji czarne |
||||||||||||||||
|
ammo
|
To już jest w dużej mierze efekt skąpstwa gmin. Posypywanie drogi solą czy piaskiem nie byłoby wskazane, gdyż lepiej utrzymywać szosę w stanie 'białym' i przy tym bez zbędnych wydatków (wówczas nie widać dziur ) a zastosowanie takich środków przetrzebiłoby tylko wyżej postawionych po kieszeniach a i niechlubne dziurki wyszłyby na wierzch...
|
||||||||||||||
|
ammo
|
A tu odcinek drogi w miejscowości Przybędza:
[link widoczny dla zalogowanych] |
||||||||||||||
|
mateusz_j
|
możesz tak mniej więcej napisać jakie wzniesienia widać po której stronie...? bo niezbyt mogę sobie wyobrazić co jest gdzie
|
||||||||||||||
|
ammo
|
Wszystkie wzniesienia na zamieszczonym zdjęciu należą do B. Śląskiego. Na pierwszym planie (lekko z prawej) niezalesiona Matyska z krzyżem, natomiast całe pasmo w tle (od lewej) to grzbiet na czele z zalesioną Jaworzynką (nad Radziechowami), nieco dalej Wytrzyszczona. Szczyty Magurki Radziechowskiej, Zielonego Kopca i Malinowskiej są zasłonięte, jednak z prawej strony w chmurach dobrze widoczna jest kopa Skrzycznego
Mniej więcej tak to wygląda, choć nie często bywam pieszo w tych stronach. To raczej miejscowość przejazdowa jak widać na załączonym wyżej obrazku. Zdjęcie nie jest moje. Znalazłem je w necie |
||||||||||||||
|
mateusz_j
|
dzięki za opis. masz namiary na więcej takich zdjęć z tamtych rejonów?
tak nawiasem mówiąc, ta wietrzna aura teraz taka, że aż strach się zapuszczać pieszo w jakiekolwiek wędrówki. |
||||||||||||||
|
ammo
|
Na www z którego ściągnąłem tą fotkę nie było już więcej obrazujących trasę ekspresówki. A gdzie szukać? nie zastanawiałem się nad tym głębiej. Na tą fotkę trafiłem w sumie przypadkiem czytając newsy portalowe
A gdzie tam, jutro się biorę. I dojazd nową droga ma się rozumieć |
||||||||||||||||||
|
mateusz_j
|
w sumie też bym mógł iść w góry "na kozaka", ale ostatnio mnie taka myśl naszła - skoro rejony Magurek w B. Śląskim - Radziechowska, Wiślana, okolice Baraniej itd wyglądają tak drastycznie ze względu na wiatrołomy, to jak tam musiało być właśnie podczas ówczesnych wichur? Aż strach o tym myśleć...
|
||||||||||||||
|
ammo
|
Obecnie w wymienionych przez Ciebie okolicach nie było wiatromomów, przynajmniej przez tą wichurą . Drzewa miejscami leżą, z tym, że są 'niegroźne', tzn. odsunięte ze szlaku bądź przepołowione. Poza tym sporo odcinków wiedzie niezalesionymi grzbietami więc nie ma się co zwalić na głowę
Zresztą nie wiadomo jaka jutro będzie aura... |
||||||||||||||
|
Beskid Ekspres |
|
||
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.